Publications

Publikationen zur Entwicklung und Überprüfung des PIQ:

Venetz, M., Zurbriggen, C. L. A., & Schwab, S. (2019). What do teachers think about their students’ inclusion? Consistency of students’ self-reports and teacher ratings. Frontiers in Psychology, 10, 1637. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01637

Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S. & Gebhardt, M. (2019). Assessing dimensions of inclusion from student’s perspective: Measurement invariance across students with learning disabilities in different educational settings. European Journal of Special Needs Education. https://doi.org/10.1080/08856257.2019.1646958

Zurbriggen, C. L. A., Venetz, M., Schwab, S., & Hessels, M. G. P. (2017). A psychometric analysis of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ). European Journal of Psychological Assessment, Published advance online: December 15, 2017, 1-9. doi:10.1027/1015-5759/a000443

Validity of the PIQ (Supplementary Material 1) (PDF)

Venetz, M., Zurbriggen, C., & Eckhart, M. (2014). Entwicklung und erste Validierung einer Kurzversion des „Fragebogens zur Erfassung von Dimensionen der Integration von Schülern (FDI 4-6)“ von Haeberlin, Moser, Bless und Klaghofer. Empirische Sonderpädagogik, 2, 99-113. (PDF

Haeberlin, U., Moser, U., Bless, G., & Klaghofer, R. (1989). Integration in die Schulklasse. Fragebogen zur Erfassung von Dimensionen der Integration von Schülern FDI 4-6. Bern: Haupt.

Weitere Publikationen mit dem PIQ:

DeVries, J. M., Voß, S., & Gebhardt, M. (2018). Do learners with special education needs really feel included? Evidence from the Perception Inclusion Questionnaire and Strengths and Difficulties Questionnaire. Research in Developmental Disabilities, 83, 28-36. doi:10.1016/j.ridd.2018.07.007

Schwab, S. (2017). Interprofessionelle Lehrkraftkooperation im inklusiven Unterricht aus der Perspektive der Schülerinnen und Schüler. Unterrichtswissenschaft, 45(4), 262-279.

Schwab, S., Sharma, U., & Loreman, T. (2018). Are we included? Secondary Students’ Perceptions of Inclusion Climate in their Schools. Teaching and Teacher Education, 75, 31-39. (PDF)